Són tres quarts de deu del vespre, estem fets pols a part d'enterrats de sorra. El sol ja fa estona que s'ha post i les estrelles fan acte de presència. La nit es silenciosa i negra, no fa vent i la temperatura és molt agradable, convida a asseure's observant l'horitzó i a relaxar-se a gust per despedir al dia.


Estem
rebentats ens hem aixecat a les sis i hem començat a tirar cap a
quarts de nou, ahir vam haver d'arreglar un problema amb el circuit
de refrigeració, però sembla que ha quedat solucionat, tot i que
anem molt justos d'anticongelant, esprem no haver d'afegir aigua
salada de la zona abans d'arribar a destí on en podrem comprar 5
litres.

El
primer encontra i entrenament va ser el desert de Marroc al sud de
Zagora (M'hamid), vam atravessar de M'hamid a Foum Zguid passant pel
llac Iriki, no haviem conduit mai per sorra i vam tenir el primer
contacte, hem de confessar que en primer moment ens va sorprendre, el
cotxe reaccionava de maneres molt diferents al que estavem
acostumats, però bé, vam agafar-li el truc i vam seguir endavant,
trossos de pedres i alguns amb pistes de sorra bastant embirollades,
ens vam adonar que encara que volguessim cuidar el cotxe, moltes
vegades la prioritat passa per donar gas i que sigui el que déu
vulgui abans de passar a poc a poc i quedar encallats.
Van
ser més de 150 km i vam arribar a Foum-Zguid, d'aquí vam seguir per
asfalt fins a Assa on vam girar seguint una pista de terra ara si ja
direccó sud, directe al sahara occidental. El desert anava agafant
diferents formes primer la pista era ben acondicionada, però en
veure que ens haviem equivocat de carretera i estavem anant direcció
oest vam haver de tirar per una pista alternativa Per sort el dia
abans ens haviem trobat un motorista que ens va deixar copiar el road
book i way points de la pista d'un dels rallys Paris-Dakar que
arribava fins a Smara, la vam agafar i espectacular, una pista molt
poc transitada, curva cap aquí i curva cap allá, vam passar per
zones que valien molt la pena, però no va ser fàcil, molta pedra,
una mica de sorra, bastants bots, però va valdre la pena, ara sí
que ja ens sentiem fent aventura al bell mig del desert.

Seguim
rumb sud i el mateix de sempre, els militars no ens deixaven seguir
per les pistes marcades i ens feien tornar cap al nord i ens
obligaven a agafar la carretera asfaltada de la costa, vam obtar per
la mateixa opció, anar a trobar la pista del dakar, aquest cop també
pistes molt rápides, però poc marcades, grans extencions planes de
pedretes i sorra compactada.
I va
ser així fins arribar a Dackhla on vam agafar la carretera asfaltada
fins a Mauritania. Semblava que li anavem agafant el truc a conduir
pel desert, haviem d'estar molt concentrats ja que els més de dos
mil cinc-cents quilos de cotxe anant a quasi 70 km hora per pistes de
pedres, clots i salts no és feina del tot fácil.

És
una pista bastant dura, no hi ha temps per despistarse, hi ha trossos
que hi ha roderes, i d'altres trossos que les roderes desepareixen i
hem de tirar sense por d'aixafar res pel mig de les dunes que
s'eleven en totes direccions.
Passar per les trassades no és gens fàcil, la sorra és molt tova i
el cotxe s'enfonsa molt, però passar per fora traçada es complica,
molts bots inesperats i alguna que altra pedra amagada. Sort que
aquests cotxes estan fets per això, és una conducció molt dura,
ara entenem el perquè de preparar el cotxe de la millor manera
possible i el perquè d'un motor gros.
La
travesa trans-sahariana ens està donant molt i molt, estem contents
d'aquesta elecció i cada vegada tenim més ganes de seguir explorant
el desert. Potser, però, ens
faltrà algun cavall més a dins el motor, però tenim els que tenim
i intentarem fer-ho el millor possible.
Epa noiets!!! a veure si us ensenyen jocs africans!! d'aquells senzills, amb 4 pals i 4 pedres!!! va a veure si en feu un bon recull!! que així li podreu ensenyar a la Mel i als seus amiguets!!! Un petonàs, monica
ResponderEliminarquina envejeta mes sana......disfruteu de cada instant!!!! monica
ResponderEliminar